Gevechten in Senua's Saga Hellblade II zijn volledig motion captured

Dorian de la Fosse | maandag 8 Apr 2024, 8:26

Een grote winst voor realisme.

De eerste Hellblade game was een uitstekende mix tussen Noorse mythologie en het weergeven van iemand met schizofrenie. Dit zorgde voor een uniek gevoel tijdens het spelen van de game, maar er was uiteraard ook wel wat commentaar te leveren op deze game van Ninja Theory: De combat voelde wat log aan en werd erg snel repetitief. Voor Senua's Saga: Hellblade II heeft de ontwikkelaar het over een volledig andere boeg gegooid. Ze maken de gevechten niet alleen mooier en uitdagender, maar alle bewegingen zijn ook vastgelegd met behulp van motion capture:

“If all of this movement – running, climbing, fighting, is derived from performance capture, it’s going to be grounded in reality. It’s going to feel consistent and real."

Aldus een interview op Xbox Wire. Daarnaast heeft Ninja Theory ook besloten om Senua telkens maar één vijand per keer te laten bevechten. De reden voor dit besluit is terug te leiden naar Game of Thrones, speciifieker naar Jon Snow in The Battle of Bastards, waar hij tegen elke vijand vocht die hem één voor één voor de voeten werden geworpen:

The reason we opted for one-on-one combat is because we want Senua to feel overwhelmed in every encounter.”

“[In The Battle of the Bastards, Jon Snow is] in the middle of this battle and just reacting to everything that is thrown at him. When we started development, our ambition was to recreate that in-game with full control from the player.”

Eerder werd al bekend gemaakt dat Senua's Saga: Hellblade II op 30 FPS zal draaien en geen grafische modi heeft op de Xbox Series X|S. De pc versie heeft deze beperking niet. We kunnen zien hoe dit uitpakt op 21 mei, want dan verschijnt de game eindelijk op Xbox Series X|S, PC en direct op Game Pass.

 

Bron: news.xbox.com

Reacties

Login of registreer om te reageren.